ZELF MAKEN
Hier kunt u informatie vinden over de materialen, de patronen, het vullen van de Tricot Tieten en de manier van verzenden.

Garen
Tricot Tieten/ Knitted knockers zijn gebreid of gehaakt en gemaakt van zacht glanskatoen (gemerceriseerd), zacht bamboegaren of een mix van katoen met acryl. De garens op de lijst die onze Amerikaanse zusters hebben samengesteld, zijn moeilijk te krijgen in Nederland. Katia Missippi 3 en Lana Grossa Cotone zijn twee goede merken die hier verkrijgbaar zijn. Katoen variaties van Zeeman en Action moeten we afraden, die zijn echt te hard voor de gevoelige huid. De zachte acrylgarens van Zeeman en Action zijn geschikt, zeker voor Tricot Tieten die je voor het zwemmen wil gebruiken.

Breipatronen

Klik hier voor het breipatroon met 4 pennen
Klik hier voor het breipatroon met 2 pennen
Haakpatroon

Verder kunt u patronen downloaden via de downloadpagina.

Via de volgende link kunt u instructiefilmpjes bekijken over het maken van gebreide borstprotheses. Ook vindt u hier een video over het breien met een rondbrienaald.


Vulling
 
De vulling is 100% polyester, gesiliconiseerde holle vezel van het merk Panda of de 500 grams zak van de HEMA zijn goed. Aquariumwatten (voelen wat minder zacht aan) schijnen ook goed te zijn, maar er is niet getest hoe die zich houden in de wasmachine.


Wasadvies

De knitted knockers kunnen met de hand gewassen worden of op 40 graden in de wasmachine in een waszakje zodat de vulling niet in uw machine komt mocht er wat uit komen tijdens het wassen. Je kunt ze met of zonder vulling wassen.


Verzenden
Als u niemand weet aan wie u de gebreide borstprotheses kunt geven, lever ze dan in bij een verdeelpunt in uw buurt of stuur ze zonder vulling naar ons op zodat we ze gratis kunnen geven aan diegenen die ze nodig hebben: Tricot Tieten Richtersmaatstraat 2 7574XB Oldenzaal